Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)
Basfakta
| Kurs | Linjär algebra | 
| Kurskod | FMA420 | 
| Program | E, D, I och L | 
| Antal registrerade på kursen | 280 | 
| Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 265 / 95% | 
| Antal män som svarat | 210 | 
| Antal kvinnor som svarat | 54 | 
| Antal godkända/andel av registrerade      | 215 / 77% | 
| Närvaro vid undervisningen |  | Andel av undervisningen | Antal | Andel |  | 0-30 % | 28 |   11 % |  | 30-70 % | 63 |   24 % |  | 70-100 % | 172 |   65 % |  
  | 
Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.
Sammanfattande värdering
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
 | Svar | Antal | Andel |  | -100 | 11 |    4 % |  | -50 | 27 |   10 % |  |  +0 | 93 |   35 % |  | +50 | 98 |   37 % |  | +100 | 34 |   13 % |  
  |  | Missnöjda (<0) |  38 |  14 % |  | Neutrala (0) |  93 |  35 % |  | Nöjda (>0) | 132 |  50 % |  
  |  | Medelpoäng | +22 |   | Män | +23 |   | Kvinnor | +19 |  | LTH medelpoäng | +24 |  
  |   | 
Skalor
 | Poäng | 
|---|
| Skala | Kursen | LTH | 
|---|
| God undervisning | -22 | -15 | 
| Tydliga mål | +12 | +2 | 
| Förståelseinriktad examination | +37 | +2 | 
| Lämplig arbetsbelastning |  +6 | -24 | 
| Allmänna färdigheter | -13 | -9 | 
| Enskild fråga: |  |  | 
| Kursens känns angelägen för min utbildning | +26 |  | 
Kommentarer
Läs kommentarerna i slutrapporten för respektive program