Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)
Basfakta
| Kurs | Linjär algebra | 
| Kurskod | FMA420 | 
| Program | I | 
| Antal registrerade på kursen | 58 | 
| Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 58 / 100% | 
| Antal män som svarat | 37 | 
| Antal kvinnor som svarat | 20 | 
| Antal godkända/andel av registrerade      | 55 / 95% | 
| Närvaro vid undervisningen |  | Andel av undervisningen | Antal | Andel |  | 0-30 % | 3 |    5 % |  | 30-70 % | 11 |   19 % |  | 70-100 % | 43 |   74 % |  
  | 
Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.
Sammanfattande värdering
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
 | Svar | Antal | Andel |  | -100 | 1 |    2 % |  | -50 | 1 |    2 % |  |  +0 | 19 |   33 % |  | +50 | 21 |   36 % |  | +100 | 15 |   26 % |  
  |  | Missnöjda (<0) |   2 |   3 % |  | Neutrala (0) |  19 |  33 % |  | Nöjda (>0) |  36 |  62 % |  
  |  | Medelpoäng | +42 |   | Män | +42 |   | Kvinnor | +45 |  | LTH medelpoäng | +24 |  
  |   | 
Skalor
 | Poäng | 
|---|
| Skala | Kursen | LTH | 
|---|
| God undervisning |  -6 | -15 | 
| Tydliga mål | +25 | +2 | 
| Förståelseinriktad examination | +44 | +2 | 
| Lämplig arbetsbelastning | +21 | -24 | 
| Allmänna färdigheter | -10 | -9 | 
| Enskild fråga: |  |  | 
| Kursens känns angelägen för min utbildning | +40 |  | 
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Kursansvariges kommentarer
Utbildningsnämndens kommentarer
Välfungerande kurs med föreläsare som blir bättre och bättre. Bra
övningsledare med något undantag, som dock bättrat sig. Uppskattat med
föreläsningsanteckningar. Mentorsmöten efterfrågas.